Тести з української мови

 Приклади тестів ЗНО

 

Завдання 1-10 мають по чотири ва­ріанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний варі­ант відповіді.

 

1.     Апостроф треба ставити в усіх сло­вах рядка

А перед..ювілейний, торф..яний, Лук.янчук              

 Б посв..ята, сурм..яний, під..яремний

В б..язь, реп..ях, крокв..яний                                        

Г розв..язано, горохв..яник, р..ясний

 

2.     Антоніми вжито в реченні         

А Хата стояла на горі чиста, біла, весе­ла.

Б Я поглядом, повним любові й тепла, на крихітку рідну дивлюся.

В А я стою у білому плащі під чорним деревом, на котрім птиці сниться вес­на.

Г Прокидалась край неба зірниця, мов над озером тихим, глибоким лебідь сплескував білим крилом.

 

3.     Граматичну помилку допущено у словосполученні

А складати руки        

 Б складати шану             

В складати більшість              

Г складати велосипед

4.     Усі слова є іменниками в рядку     

А майбутнє, красиве, корисне   

   Б старий, бувалий, давній

В пернаті, посівна, придане      

 Г набережна, намальована, староста

 

5.     Простим є речення в рядку             

 А Повисла веселка над лісом і річкою, вплелась у дерева барвистою стріч­кою, а потім із неба зійшла поволі і квітами стала у лузі і в полі.

Б Лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть.

В Душа летить в дитинство, як у вирій, бо їй на світі тепло тільки там.

Г Одгоріли, погасли останні вогні, обле­тіло жоржиною літо.

 

6.     У публіцистичному стилі вжива­ються слова рядка

А доводжу до вашого відома, прошу до­зволу, постанова      

 Б демократія, чинник, суспільство

В невдаха, красунчик, хабарник                                                   

Г атом, кисень, фільтрація

 

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10.   

    (1) Палій/вітер обвіяв молоде пшеничне стебло. (2) Дивно, як одзеленіла ти, стеблинко, як вижила! (3) Яких ти тільки не/ зазнала бід! (4) Цілу осінь лили дощі, земля набралася води, вигнала крихке стебельце. (5) Придавили морози, земля змерзлася, як кремінь, стебло заснуло. (6) Сікли гострі вітри, земля була гола, стеблині не/було захисту. (7) Зрідка випадав сухий сніжок, але зривалися вітри, зганяли сніги з/полів на ліси, в яри, балки де вони осідали.

 

7.     У переносному значенні вжито спо­лучення слів

А вітер обвіяв        Б придавили морози            В лили дощі          Г земля змерзлася

 

8.     Через дефіс потрібно писати слово          А палій/вітер         Б не/зазнала        В не/було    Г з/полів

 

9.     Порівняльний зворот є в реченні     А другому      Б третьому      В п'ятому        Г шостому

 

10. Пунктуаційну помилку допущено  в реченні   А другому   Б четвертому   В п'ятому   Г сьомому

 

 

 Завдання 11-23 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний варіант відповіді.

 

11.     Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка        

   А здоров'я, повітря, щирість

  Б сяйво, щодня, дзенькіт     

В кузня, гілля, якість    

 Г гравюра, каяття, щавель     

Д вождь, в'язень, їдальня

 

12.     Подовження приголосних у всіх словах відбувається в рядку     

А піддаш..я, стат..я, твердин..я    

 Б точніст..ю, облич.., змаган..ь          

 В клоч..я, підніж..я, єдніст..ю

Г узбереж..я, почут..я, маст..ю           

Д Іл..івна, жит..євий, навман..я.....  

 

13.     Усі слова пишемо через дефіс у рядку 

А українсько/німецький,    науково/технічний,  пів/аркуша

Б південно/західний, сріблясто/сірий, пів/Європи       

В темно/червоний, м'ясо/молочний, корабле/будівний

Г суспільно/політичний, західно/європейський, жовто/гарячий      

Д біло/сніжний, пів/України, довго/вічний

 

14.     Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка    

А чес..но, зап'яс..ний, ус..ний

Б балас..ний, наміс..ник, капос..ний            

В сер..цевий, щас..ливий, улес..ливий

Г тиж..невий, диригент..ський, почес..ний  

  Д хвас..ливий, рідкіс..ний, невіс..ці

 

15.Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники рядка 

А кілограм, акваріум, Париж                   

 Б прапор, Ужгород, рейс       

В комп'ютер, узвіз, Єгипет     

 Г стадіон, Буг, стандарт                           

Д портфель, граніт, суфікс

 

16.     Числівник ужито в реченні               

 А Козацька сотня розтанула в пітьмі.

Б У спартакіаді взяли участь сто учнів.   

  В З-поміж альпіністів лише одиниці змогли подолати цей маршрут.

Г Четвірка друзів вирушила у мандри.      

Д На майже голих гілках висіло з деся­ток останніх яблук.

 

17.     Правильно побудовано всі слово­сполучення рядка    

А гострий біль, весь Перу, холодне си­роко

Б прийшла міс, прозорий тюль, однома­нітне меню         

  В весела попурі, барабанна дріб, офіцій­ний аташе

Г широке Дніпро, черговий кліше, яскрава гуаш        

Д важкий путь, мудра Дороті, цікавий гінді

 

18.     Слово з не пишемо разом у речен­ні         

А Не/показуй людям сльози.

Б Я не/такий уже безпорадний.             

 В Не/для слави, - для вас, мої браття, я свій скарб найдорожчий сховав.

Г Поки не/дуже холодно, сидітиму вдо­ма.

Д Аліна, не/зважаючи на свій веселий характер, читала серйозні книжки.

 

19. Однорідні члени речення наявні в рядку (розд. зн. вилучено)

А Погідне блакитне небо дихало на зем­лю теплом.

Б Спиваю сік густий з терпких мороз­них ґрон.    

 В Високо серед неба стояв ясний блис­кучий повний місяць.

Г Падав тихий лапатий сніг.                                     

 Д З кленового пагона зірвався широкий жовтий лист.

 

20. НЕ допущено лексичної помилки в реченні   

 А Малочисленні відвідувачі музею уважно слухали розповідь.

Б Яскравий фон надає картині урочис­тості.            

  В Забезпечувати безпеку - складна справа.

Г Заняття в школі бізнесу ведуть пред­ставники крупних американських підприємств.

Д Рослинні олії багаті на природний оксидант.

 

21.     Звертання є в реченні                 

    А Хто ти, мрія чи сон?

Б Слово! Як воно потрібне дитині кож­ної хвилини.              

В Мріє, наче сніг здалека, ночі літньої блакить.

Г Чуття, і бажання, й надії! Живи і на­дійся на них!                

Д Мріє, не зрадь!

 

22. НЕМАЄ речення із сурядним і підрядним зв'язком  у  рядку

А Поки живий, я хочу справді жити, а боротьби життя мені не страх.

Б Коли в лісах іще ревли буй-тури, Даждьбогу сонце приміряло німб і люди чорноліської культури жили, співали, сіяли свій хліб.

В Минає літо, осінь вже бреде, лісів ба­грянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляю­чи, лягає під дерева.

Г Коли осінь вмирає на сивому-сизому вітрі, ми старієм на рік, і немає на долю управи.

Д Якби жінок не стало на землі, сади зів'яли б, так і не розцвівши, і пото­нув би цілий світ в імлі, й поети не писали б гарних віршів.

 

23. Двокрапку і тире треба ставити в реченні (розд. зн. вилучено)

 А Папери були скрізь і на столі і на по­лицях.

Б Падав сніг падав сніг для усіх усіх усіх і дорослих і малих і веселих і сумних.

В У щастя людського два рівних є крила троянди й виноград красиве і корисне.

Г І хліб і першу радість і сльозу ми все по-братськи порівну ділили.        

Д Всі зійшлися і хлопці й дівчата під крилом голубим тишини.

 

У завданнях 24-28 до кожного з чоти­рьох рядків, позначених цифрами, вибе­ріть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою.

 

24.     Установіть відповідність між фра­зеологічними синонімами.  

      1губляться ключі від розуму

2     не з одного колодязя воду пив   

3      спрямовувати  свої кроки  

4      про мене - хай вовк траву їсть

А тримати курс    Б нема лою під чуприною    В тертий калач  Г тикати під ніс кислиці   Д наше діло пів­няче

 

25. Знайдіть відповідність між групою прийменників за походженням і прикла­дом.

1 непохідний, ужива­ється з іменни­ком у знахідному відмінку

2 непохідний, ужива­ється з іменни­ком у місцевому відмінку

3 похідний, ужива­ється з іменни­ком у давальному відмінку

4 похідний, ужива­ється з іменни­ком у родовому відмінку

 

А Після Івана Ку­пала не треба жу­пана.   

Б Під лежачий ка­мінь вода не тече.

В Наперекір долі не підеш.   

Г Хочеш їсти кала­чі, не сиди на печі.    

 Д Науки не носять за плечима.

 

26. Установіть відповідність між зна­ченням вставного компонента і прикла­дом.

1 невпевненість                      

2 послідовність викладу ду­мок, зв'язок між ними   

   3 джерело пові­домлення       

4 слова ввічли­вості

 

А Весну, либонь, зача­рували.                       Б Уявіть собі, саме журавлі принесли на своїх крилах вес­ну.

В Будь   ласка,    будь мужнім і сильним.   Г Кажуть,  юність  не­розсудлива   й   три­вожна.

Д Чекаю дня, коли ска­жу: оця строфа, на­решті, досконала.

 

27. Увідповідніть вид підрядного ре­чення і приклад.

         1 означальне            2 з’ясувальне               3 обставина мети               4 обставина умови

А І   складаються   строфи-куплети, коли серце болить і плаче.

Б  Як тяжко жити в ті по­хмурі дні, коли нема де серцю відпочити.

В Десь  об  груди  землі розбиваються  лебеді, щоб училися вірності люди у них.       

Г Чого б не зробили словами окрилені люди, коли б не ганьбили їх трепетних слів словоблуди.

Д Людині треба, щоб її робота залишалась піс­ля неї жити.

 

28. З'ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

(1) Там, по (2) тому боці, буяли хащі кущів і дерев - густі й непролазні (3) зарослі, і від них (4) пахло вогкістю і рясним листям.

А дієслово          Б прикметник            В прислівник             Г іменник        Д займенник



Тест на тему «Подвоєння букв»

1. Знайдіть слово, у якому буква «н» подвоюється:

А) священ..ий;     Б) нагороджен..ий;     В) освічен..ий;
Г) олов’ян..ий;    Д) полотнян..ий.

2. Знайдіть слово, у якому буква «ч» подвоюється:

А) облич..;  Б) велич..ю;  В) жовч..ю;  Г) копійч..аний;  Д) десятиріч…

3. Знайдіть слово, у якому буква «т» подвоюється:

А) взаємніст..ю;  Б) безсмерт..ям;  В) століт..ь;  Г) сут..євий;  Д) сист..яний.

4. Знайдіть слово, у якому немає подвоєння букви:

А) підніж..я;  Б) письмен..ий;  В) туш..ю;  Г) бджолин..ий;  Д) гостин..ий.

5. Знайдіть слово, у якому немає подвоєння букви «н»:

А) числен..ий;  Б) клітин..ий;  В) кам’ян..ий;  Г) ураган..ий;  Д) притаман..ий.

6. Знайдіть слово, у якому немає подвоєння букви:

А) в..ічливість;  Б) підніс..я; В) перед..ень;  Г) бов..аніти;  Д) вид..звонювати.

7. Знайдіть слово, у якому буква «н» подвоюється:

А) вощан..ий;  Б) картоплян..ий;  В) довгождан..ий;  Г) страшен..ий; Д) буквен..ий.

8. Знайдіть слово, у якому немає подвоєння букви «н»:

А) дерев’ян..ий;  Б) божествен..ий;  В) вогнен..ий;  Г) старан..ий;  Д) числен..ий.

9. Знайдіть слово, у якому буква подвоюється:

А) священ..ик;  Б) пореформен..ий;  В) спів..ітчизник;  Г) зусил..ь;
Д) лист..ям.

10. Знайдіть рядок, у якому в обох словах буква «ч» подвоюється:

А) жовч..ю, піч..ю;
Б) сторіч.., Донеччина;
В) річ..ю, облич..ям;
Г) копійч..ина, козач..ина;
Д) ніч..ю, Галич..ина.

Числівник                                                                          Тестування                                         

1. Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку

А шістьомастами шістдесятьма вісьмома, дев'ятьох, сорока п'ятьом   

Б семисот восьмидесятьох вісьмох, стам двом, семидесяти     

В шістдесяти сімом, ста п'ятдесяти двох, шістнадцятьома    

Г вісьмома, восьмистам дев'яноста дев'ятьом, сімдесяти

2. Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку

 А п'ятистами шестистдесятьма вісьмома, п'ятьома, дев'яносто вісьмох     

 Б п'ятдесят трьох, сорока восьми, дев'ятисот дев'яноста п'яти    

 В сімома, дев'ятьома, десятьма       

 Г семистам тридцятьом сімом, п'ятдесяти чотирьох, п'ятнадцятьома

3. Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку     

 А на восьмистах, п'ятьмастами, на трьохстах             

 Б із сорока восьми, сімдесятьма, двох тисяч восьмисот

 В трьомами, з чотириста сімдесяти восьми, п'ятдесяти         

 Г сімдесяти дев'яти, дев'ятьмастами

4. Лише друга частина відмінюється в усіх числівниках рядка     

 А п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят

 Б триста, шістнадцять, чотириста, дев'яносто     

 В двісті, п'ятдесят, вісімсот, п'ятсот   

 Г вісімдесят, вісімсот, тридцять, двадцять

5. Обидві частини відмінюється в усіх числівниках рядка    

  А дев'яносто, тридцять, вісімсот, вісімдесят

 Б двісті, триста, чотириста, п'ятсот  

 В чотириста, п'ятдесят, триста, сімсот

 Г двісті, вісімдесят, двадцять, сімсот

6.  Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку       

 А два з половиною роки          

 Б два тижня         

 В нуль цілих і п'ять десятих секунд                     

  Г чотири гриба

7. У котрому рядку є числівники:    

 А Це був п’ятнадцятирічний хлопець.    

 Б Йому збільшили зарплату вдвоє.

 В  У магазині мати купила десяток яєць. 

 Г На одному коні далеко не заїдеш.    

 Д З математики в нього трійка.

8. Правильними є всі відмінкові форми числівників у рядку        

 А семистам дев’яностам восьми

 Б сімомстам дев’яноста вісьмом    

 В семистам дев’яноста вісьми       

 Г  семистам дев’яноста вісьмом

 Д сімомстам дев’яностам вісьмом

9. Правильними є всі відмінкові форми числівників у рядку   

 А сто вісімдесят сьомого, двомастами п'ятидесяти двома     

Б шістдесяти семи, чотирма, шестиста, дванадцятий      

В трьомастами дев'яноста шістьма, сімох, одна третя           

Г сімдесятьма двома, дві тисячі другий, дев'яноста шосто

 

10. У якому рядку всі числівники вжито в родовому відмінку?    

 А) одного, одної восьмої, одної, одних;

 Б) семи, одній сьомій, сімом, шістьом;                         

  В) дев’яноста, сорока, ста, двом;   

 Г) п’ятдесяти, десятьох, двомстам, трьома.

11. У якому рядку всі  слова  —  числівники?   

 А) п’ять, семеро, сто сорок один;    

Б) троє, вдвоє, потроїти;

В) одна третя, восьмисотий, двоповерховий;    

Г) двадцятий, тридцять п’ять, по-перше.

12. Позначте рядок, у якому запис “До 3735 додати 9” написано словами правильно

 А. До трьох тисячів семиста тридцяти п’ятьох додати дев’ять;

  Б. До трьотисяч семиста тридцяти п’яти додати дев’ять;

 В. До три тисячі сімсот тридцяти п’яти додати дев’ять;

 Г. До трьох тисяч семисот тридцяти п’яти додати дев’ять.

13. Порушено граматичну норму числівників на позначення часу  в  реченні…        

 А) Нарада почалася о чотирнадцятій.   

 Б) Зустріч призначено на п’ять тридцять.      

 В) Вистава закінчилась за чверть на десяту.

  Г) Зараз за  десять третя.

14. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні..         

А) три професора;

 Б) семеро друзів;                 

  В) півтора аркуша;      

  Г ) сто гривень.

15. Визначте речення (якщо таке є), у якому числівник стоїть у правильній формі

А Проголосувало близько восьмисот п’ятидесяти виборців.        

Б Подякувати п’ятистам семидесяти учасникам змагань.     

В Зустрітися з двомастами шістдесятьма вісьма журналістами.      

Г Глядачі сиділи на семистах дев’яносто трьох стільцях.   

Д жодного правильного

16. Визначте рядок, у якому всі числівники не відмінюються     

А половина, дев’яносто, троє

Б третина, сорок, перший    

В чверть, двоє, шість   

Г півтора, півтори, півтораста      

Д сто, обоє, двадцятий

17.Граматично правильно утворене словосполучення 

А розпочнеться в четвертій годині

Б зустрінемося за чверть дев’ята  

В тренувалися до пів сьомої години 

Г прибігти без десяти хвилин третя     

 Д зателефонуйте після дев’яти

Тести

1.       Використовуючи алфавіт, розставити прізвища в алфавітному порядку.

 

Аа Бб Вв Гг Ґґ Дд Ее Єє Жж Зз Ии Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ ь Юю Яя

 

Кухаренко, Гамалія, Абашев, Яворська, Ухов, Заньковецька, Ціпенюк, Опанасюк, Вжицький, Мстиславець, Січинський, Зюков

 

2.       Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А.     народження, льон, яма, щастя

Б.      їжак, росомаха, білка, вовк

В.      священний, пам'ять, боєць, юрмитись

Г.      сузір'я, молотьба, п'ятниця, яйце

 

3.       Правильно поділені для переносу всі слова в рядку

А.     ремо-нт, под-звін, кни-га, ре-жи-сер

Б.      медал-ьйон, ко-нцерт, пі-сня, жи-тло

В.      хо-джу, силь-ний, роз'-єднати, ім-міграція

Г.      Лук-'ян,.пі-дбити, ро-з'єднати, карти-нний

 

4.       Синонімічний ряд утворюють слова

А.     квітень, травень, червень, липень, серпень

Б.      майстер, митець, художник, мастак

В.      акуратний, охайний, чистий, впорядкований

Г.      серйозний, зібраний, уважний, ретельний

 

5.       Фразеологічний зворот ужито в реченні

А.     У Січі був такий звичай, що кожен мусив коритися волі старшого, жити у братерстві один з одним і поводитися доброчесно.

Б.      Ну що йому скажеш, коли в нього в голові ще мак росте?

В.      Листя з суму жовтіє, а деяке з туги кривавиться.

Г.      Надходить світанок яскравий, і зоряна рання сівба росою впадає на трави

 

6.       Форми однини та множини мають усі іменники рядка

А.     предмет, ненависть, збіжжя, капуста

Б.      хата, стіл, берег, береза

В.      космос, папір, дріжджі, лікар

Г.      струна, камінь, вареник, волосся

 

7.       Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

А.     крутий, порожній, кислий, прозорий

Б.      солонуватий, дорогий, близький, залізний

В.      добрий, високий, чудовий,великий

Г.      повний, багряний, дитячий, сміливий

 

8.       Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку

А.     на восьмистах, п'ятьмастами, на трьохстах

Б.      із сорока восьми, сімдесятьма, двох тисяч восьмисот

В.      трьомами, з чотириста сімдесяти восьми, п'ятдесяти

Г.      сімдесяти дев'яти, дев'ятьмастами

 

9.       Усі займенники слід писати через дефіс у рядку

А.     будь/у/кого, казна/чим, що/небудь, аби/чому

Б.      бозна/який, аби/чий, хтозна/чийому, чого/небудь

В.      хтозна/хто, бозна/який, будь/що, казна/чому

Г.      ні/на/кого, де/чому, будь/кого, казна/чому

 

10.   Формами дієслова є всі слова рядка

А.     цікавитися, цікавитимуться, будуть цікавитися, зацікавлення

Б.      кричати, кричав, кричу, крикливий

В.      об'єднати, єдиний, об'єднаний, єднати

Г.      відзначатися, відзначився, відзначений, відзначивши

 

11.   Прислівниками є всі слова рядку

А.     високо, ліворуч, поодинці

Б.      по-угорському, будь-що, щосереди

В.      догори, навмисне, щось

Г.      будь-коли, пізно, перебиваючи

 

12.   Усі виділені слова є прийменниками в рядку

А.     на початку століття, оглянься навколо

Б.      вийшли назустріч, стояти збоку стола

В.      працювати зі шляхетною метою, плисти впоперек річки

Г.      згідно з наказом, з метою подолання епідемії

 

13.   Частку вжито в реченні

А.     Хто рано плаче, той увечері сміється.

Б.      Ластівка день починає, а соловей його кінчає.

В.      Ні рано, ні пізно, саме в добрий час.

Г.      Вночі панують сови та сичі.

 

14.   Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

А.     Що/б не робив, роби тільки найкраще!

Б.      Вночі все та/ж декорація світу: море, вершини гір, місяць.

В.      Старому видно ніяково було за/те, що виявив перед незнайомою людиною слабкість.

Г.      Хліба цей рік виявилися слабосильними, за/те трави котилися важкими, шумуючими валами.

 

15.   Вигук виділено у реченні

А.     Бувай здоров, Орлюче! Кланяйся від нас своєму дому.

Б.      Як тебе не любити, Києве мій!

В.      Онде балочка весела, в ній хороші, красні села.

Г.      Хай шумить єдиним світлим шумом синій Дніпр.

 

16.   Граматичну норму не порушено в словосполученні

А.     піклуватися про матір

Б.      дякую вас

В.      пам'ятник Тараса Шевченка

Г.      заходи по поліпшенню

 

17.   Складним є речення

А.     Де-не-де над цими безмежними просторами промайне гострокрила чайка.

Б.      На величезному, просто безкрайому лану гречки пасуться бджолята.

В.      Коли сонечко пригріє, то й трава зазеленіє.

Г.      Та була у нього пісня і дзвінкою і гучною, бо розходилась по світі стоголосою луною.

 

18.   Двоскладним є речення

А.     Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

Б.      Швидко робить, та переробляє довго.

В.      Травень ліс прибирає, літо в гості закликає.

Г.      За одного вченого дають десять невчених.

 

19.   Складносурядним є речення

А.     Так по зимі приходять весни і по грозі сіяє синь.

Б.      Навколо стояла така тиша, що чути було золотий дзвін переджнивності.

В.      Треба слову радощів додати, щоб уміло душу звеселять.

Г.      Матері все життя дивляться нам услід, вирядивши в люди.

Д.     У всіх людей одна є спільна мова — братерська любов.

 

20.   Правильно оформлено цитату в реченні

А.     Давно стали крилатими Шевченкові слова: «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь!»

Б.      «Лише праця», — підкреслює Іван Франко, — «світ таким як є зробила».

В.      Олесь Гончар писав про І. Котляревського, що «Він невіддільний від свого народу й від того ґрунту, що живив його творчість».

Г.      Аналізуючи творчість Лесі Українки, Максим Рильський писав: що «вона почала ліричними поезіями, і ліричної струни не занедбала... до кінця віку». 


  Сидоренко Людмила Володимирівна учитель української мови та літератури  І категорії, учитель-спеціаліст Педагогічне кредо: « Учитель — лю...