Завдання до текстів

 

Завдання до текстів

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (1)

 

1.Русалки водяні дівчата, мальовничі образи народної уяви. 2. Хоч і привабливі були ті істоти, про те небезпечні. 3. У народі вірили: хто здибає русалку, не зможе вирватися живим. 4. Вона залоскоче.

 

1.Орфографічну помилку допущено у слові

А. Водяні   Б. Привабливі   В. Про те   Г. Вірили   Д. Помилки немає

 2.Тире слід поставити у реченні

А.Першому   Б. Другому   В. Третьому    Г. Четвертому

 3.Складений іменний присудок є у реченні

А. Першому та другому   Б. Другому та третьому

В. Третьому та першому   Г. Четвертому та другому

 4.Складений дієслівний присудок є у реченні

А.Першому   Б. Другому   В. Третьому   Г. Четвертому

 5.Непоширеним є речення

А. Перше   Б.Друге   В. Третє   Г. Четверте

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (2)

Символ рідної землі

         1.Не було колись на Україні хати, біля якої не кущувала б калина. 2. Як забіліють сніги, дівчата ними коси прикрашали. 3. А вже коли кетяги достигали, їх вішали по-під стріхою. 4. Йдеш, бувало, селом а хати наче в коралях.  5. Аж горить калина.

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові.

А. Не кущувала б    Б. Прикрашали   В. По-під   Г. Коралях

 2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А. Першому   Б. Другому   В. Третьому   Г. Четвертому Д. П’ятому

 3.Прямий додаток є у речення

А. Першому   Б. Другому   В. Третьому   Г. Четвертому Д. П’ятому

4.Неузгоджене означення є у реченні

А. Першому Б. Другому В. Третьому Г. Четвертому Д. П’ятому

 5.Обставина часу є у реченні

А. Першому    Б. Другому   В. Третьому   Г. Четвертому Д. П’ятому

 6.Непоширеним є речення

А. Перше Б. Друге. В. Третє. Г. Четверте. Д. П’яте

 

 

 

Односкладні речення

 

1.Установіть відповідність між односкладним реченням та його типом

1.     Означено-особове                              А. Посадили над козаком явір та калину.

2.     Узагальнено-особове                         Б. Благословляю твою сваволю, дорого                             долі…

3.     Неозначено-особове                          В. Когось на пісню раптом потягло

4.     Безособове                                          Г.Ночвами моря не перепливеш.

                                                                         Д. Провалля і кручі.

 

2.Установіть відповідність між односкладним реченням та його типом

1.Означено-особове                          А.І степ, і село, і хрести.

2.Узагальнено-особове                     Б. Гей, на вогні далекого Версалю тебе                                                     вели.

3.Неозначено-особове                      В. Бачу за морями молоді дороги

4.Безособове                                      Г. Що посієш, те й пожнеш.

                                                            Д. Розцвітало й гуло з вишини.

 

3.Установіть відповідність між односкладним реченням та його типом

1.Означено-особове                               А. Так холодно й тоскно мені.

2.Узагальнено-особове                          Б. Бережи честь змолоду.

3.Неозначено-особове                           В. Магнолії лимонний дух…

4.Безособове                                           Г. Іду такий щасливий.

                                                                 Д. Біля річки пекли кукурудзу.

 

4.Установіть відповідність між односкладним реченням та його типом

 

1.     Безособове                                      А. Над книгою людства схиляю чоло.

2.     Неозначено-особове                      Б. Людей підняли по тривозі за кілька                             хвилин.

3.     Означено-особове                         В. Темна ніч. Шляхи. Діброва.

4.     Називне                                          Г. Багато слів страшних тут наговорено.

                                                                    Д. Удосвіта встанеш – більше діла                                                             зробиш.

 

5.Установіть відповідність між односкладним реченням та його типом

1.Безособове                        А. Рубали, різали наш сад.

2.Неозначено-особове        Б. Сніги. Сніги.

3.Означено-особове            В. Весною запахло, весною.

4.Називне                             Г. Ліс рубають – тріски летять.

                                              Д. І дивлюсь на воду і тумани.

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (3)

 

 

 

 

 

 

Український рушник

1.Український рушник! 2. Як багато промовляє до нас це слово! 3. Скільки зворушливих спогадів та образів з народного родинного життя пов’язано з рушником. 4. З давніх давен у родинному житті українців рушник відіграє першорядну, традиційно-ритуальну та мистецько-декоративну роль.

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові

А. Родинного   Б. З давніх давен   В. Житті   Г. Традиційно-ритуальну

 2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А. Першому   Б.Другому   В. Третьому   Г. Четвертому

 3.Безособовим односкладним є речення

А. Перше   Б.Друге   В. Третє   Г. Четверте

 4.Односкладним називним є речення

А. Перше   Б.Друге   В. Третє   Г. Четверте

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (4)

 

1.Смачно готує в цю пору мати… 2. Устає ще в досвіта: чистить і промиває буряки, шаткує їх, нарізає картоплю, січе ножем капусту. 3. Усього потроху добавляє в горщик: і помідор, і петрушку, і цибулину, і стручок перцю, і листок лаврового листа. 4. А м’ясо кладе з кісткою. 5. Ну й борщ виходить – такий, що поки дочекаєшся, язик ладен проковтнути (За Є.Гуцалом)

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові

А. В досвіта   Б. Потроху   В. Цибулину   Г. Дочекаєшся.

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

 А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому Д. П’ятому

 3.Однорідними членами речення ускладнені речення

А.  Перше, друге.  Б. Друге, третє.  В. Третє, четверте.  Г. Четверте, п’яте.

4. Узагальнююче слово при однорідних членах є у реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому Д. П’ятому

5.Складним є речення

А. Перше   Б. Друге   В. Третє   Г. Четверте   Д. П’яте

6.Сполучниковим і безсполучниковим зв’язком однорідні члени з’єднані в реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому Д. П’ятому

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (5)

 

1.Я на палубі пароплава «Некрасов». 2. Чарівний світ пливе переді мною: сині води, білі хати на високих берегах. 3. Опускаюсь у шлюзи Запорізької греблі… 4. З води поступово піднімається вгору мокре громаддя бетону. 5. На бетонній мокрій стіні читаю знаки часу: якісь написи, дат, імена, сліди вибухів, усе в зеленому нальоті часу, у струминях води.

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові

А. Запорізька гребля Б. Вгору В. Бетон Г. Струминях

 2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому Д. П’ятому

 3.Однорідними членами ускладнені речення

А. Перше, четверте. Б. Друге, третє. В. Друге, п’яте. Г. Перше, третє.

 4.Узагальнююче слово при однорідних членах є у реченнях

 А. Перше, четверте. Б. Друге, третє. В. Друге, п’яте. Г. Перше, третє.

 5.Неповним є речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте Д. П’яте

 6.Односкладним є речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте Д. П’яте

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (6)

 

1.Хоч убога-убога наша хатина, та в цей вечір і вона покращала, побагатшала.

2.Бідність скрасили вишиті рушник і кетяги калини, запашне сіно на покуті ,й святвечірній світ. 3. На ньому зараз лежить три хлібини, грудка солі, височіє стос гречаних млинців, стоять з різними пісними стравами ті святешні мальовані полумиски, що бажають добрим людям і здоров’я, і щастя, і добра. 4. Ось батько поглянув у засніжену даличінь і тричі покликав Мороза, щоб ішов кутю їсти. (М.Стельмах)

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові

А. Побагатшала     Б.  На покуті     В. Височіє     Г. Даличінь

 2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А. Першому Б. Другому В. Третьому Г. Четвертому

 3.Простим є речення

А. Перше Б. Друге В. Третє Г. Четверте

 4.Однорідні присудки є у реченнях

А. Перше, четверте. Б. Друге, третє. В. Друге, четверте. Г. Перше, третє.

 5.Неоднорідні означення є у реченні

А. Першому Б. Другому В. Третьому Г. Четвертому

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього (7)

 

Наша пісня

1.Пісенна Україна завжди була неподільною і соборною.2. Адже пісні, що народилися на Лемківщині й Наддніпрянщині, Закарпатті й Поліссі, Слобожанщині і Галиччині, були однаково улюблені.3. Рідна пісне була ти свідком високого піднесення нашого народу й глибокої руїни його існування. 4. Звучала ти в козацьких походах і гайдамацькому коші, у стрілецькому обозі й на чумацьких шляхах.

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові:

А. Наддніпрянщині   Б. Галиччині.  В. Закарпатті   Г. Поліссі.

2.Пунктуаційну помилку допущено у реченні:

А. Першому   Б.Другому   В. Третьому   Г. Четвертому

 3.Складений іменний присудок містять речення:

А. Перше і друге    Б. Друге і третє   В. Третє і перше    Г. Четверте і друге

4.Поширеним звертанням ускладнено речення:

А. Перше    Б. Друге     В. Третє     Г. Четверте

 5.Складним є речення:

А. Перше   Б. Друге   В. Третє   Г. Четверте

 6.Обставиною часу поширено речення:

А. Перше Б. Друге В. Третє Г. Четверте

 

 

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього (8)

 

1.Тарас Шевченко народився на українській землі, під українським небом, однак він належить до тих людей-світочів, які стають дорогими для всього людства. 2. Його боялися царі, його жахалися і смертельно ненавиділи кріпосники. 3. Коли Шевченка відправили в солдати, мабуть ті вінценосні кати вважали, що звідти йому вже не буде вороття. 4. Проте поет повернувся до рідної своєї України вогненою піснею, віщим незбореним словом.

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові

А. українській    Б. людства     В. кріпосники   Г. вогненою.

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

3.Вставне слово є у реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

4.Простим є речення

 А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте.

5.Неоднорідні означення є у реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

6.Однорідні обставини містить речення

 А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (9)

 

1.Будучи поетами і мрійниками в душі, запорожці (скільки про них написано!) завжди вибирали наймальовничіші й найгарніші місця для свого тимчасового або вічного житла. 2. За народними переказами, вони залазили на високі скелі, усамітнювалися в лісових хащах, піднімались на високі кургани і з висоти пташиного лету милувалися краєвидами. 3. Будучи високими шанувальниками пісень, дум і рідної музики, запорожці любили послухати своїх боянів, сліпців-кобзарів. 4. Не рідко самі складали пісні і думи, і самі бралися за кобзу.

 

1.Орфографічну помилку допущено у слові

А. Запорожці   Б. Наймальовничіші   В. Сліпців-кобзарів.   Г. Не рідко.

 2.Пунктуаційну помилку допущено у реченні.

 А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

 3.Вставленою конструкцією ускладнено речення.

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 4.Вставне слово, яке вказує на джерело повідомлення, міститься в реченні

А. Першому Б. Другому В. Третьому Г. Четвертому

 5.Які речення ускладнені однорідними присудками

А. Перше і друге. Б. Друге і третє. В. Перше і четверте. Г. Друге і четверте.

 

6.Складений дієслівний присудок містить речення

 А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте.

 7.Обставиною часу поширене речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відокремлені члени речення

 

1.     Яке із речень ускладнене неузгодженим відокремленим означенням?

А. В лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням.

Б. Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою.

В. Над луками, залитими квітневою повінню, холонув оранжевий вечір…

Г. У сатиновій сорочці, у полатаних штанях, він прийшов сюди першим.

 

2.     Знайдіть зайве речення

А. Велике дерево, звалене на землю, перегороджувало нам дорогу.

Б. Акації стояли саме в цвіту, заквітчані безліччю білих китиць.

В. Місячним сяйвом залиті, мріють сади.

Г. Уже було видно гори, вкриті лісом.

 

3.     У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?

А. Подекуди поміж очеретами блищали невеличкі плеса, чисті і ясні, як дзеркало.

Б. Казарми, довгі без міри, були ще поганіші, ніж на стеблівській сахарні.

В. Артилеристи збирались докупи, збентежені і злі.

Г. Рівно і спокійно дише, натомлена з праці, земля.

 

4.     Установіть відповідність між реченнями і умовами відокремлення

5.     Означення стосується особового                 А. Мене зупиняє біла піна займенника                                                     гречок, запашна, легка.

 

2.     Означення має обставинний                         Б. Йду в простори я, відтінок                                                              чулий, тривожний.

 

3.     Поширене і стоїть після означу-                    В. Наляканий

ваного слова                                                     громовицею, кінь

                                                                                         тихо заіржав.

4.     Відділені від означуваного слова

іншими словами                                              Г. Поля, пробуджені      пробуджені                                                          сонцем, злегка парували.

                                                                                      Д. Велика ріка темніла                                                                                  внизу перед нами,

позначена вздовж ліхтарями.

 

5.     У якому із речень означення не відокремлюється (розділові знаки пропущено)

А. Дисциплінований він завжди гаряче виступав проти порушників порядку.

Б. До південно-західної окраїни прилягає система гір відокремлених долиною.

В. За горами гори хмарою повиті засіяні горем кровію политі.

Г. На запорошених снігом вулицях ясраво виблискували вечірні вогні.

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (10)

 

1.Знали вони те озеречко окутане верболозом, кущами терновиння та глоду. 2. До нього й попрямували, зоставивши коней віддалік під копицею сіна. 3. Тихцем пробралися між кущами до плеса. 4. Багрянцеве листя попадало з кущів на воду й не зрушно лежить. 5. Вода темніє вже по-осінньому.

 

1.Орфографічну помилку допущено у слові

А. терновинням Б. віддалік В. не зрушно Г. по-осінньому.

 2.Пунктуаційну помилку допущено у реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

 3.Однорідними присудками ускладнене речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 4.Поширеним відокремленим означенням ускладнено речення

 А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 5.Відокремленою обставиною ускладнено речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 6.Неускладненими є речення

А. перше і  третє Б. друге і третє В. третє і четверте Г. третє і п»яте

 

8.      У якому реченні допущено пунктуаційну помилку

А. Народилося море, безкрає, з неосяжним морським обрієм.

Б. Обережна і ляклива вона не сиділа на місці, раз по раз стрибала з гілки на гілку.

В. Бійці, притихлі й насторожені, гостро стежили за кожним рухом Сага йди.

Г. Над озером, зарослим травою, літали табуни качок.

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (11)

 

1.Підвечір вітер затих і цюкнув мороз. 2.А вночі повалив сніг, тихий, густий. 3. Обрії поширшали, зробилися лункішими, степ уже не гомонів вітрами, а притих, скорився. 4. У безмежному білому мовчанні лежали хутори присипані снігом.

 

1.Орфографічну помилку допущено у слові

А. Підвечір Б. Вночі В. Не гомонів Г. Лежали.

 2.Пунктуаційну помилку допущено у реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

 3.Неоднорідні означення є у реченні

А. Першому Б.Другому В. Третьому Г. Четвертому

 4.Поширеним відокремленим означенням ускладнено речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 5.Однорідні присудки містить речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 6.Непоширеними відокремленими  означеннями ускладнено речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 

1.     Яке із речень не ускладнене відокремленою прикадкою (розділові знаки пропущено)

А. Й прибуття в полк дівчини нареченої загиблого офіцера стало подією.

Б. Угорах Брянський як командир зустрівся з новими труднощами.

В. Сіверцев високий вродливий блондин з акуратними бакенбардами дивився на нього непорозуміло здивовано.

Г. А його щастячко вже дрібно ступало босоніж курними шляхами на схід поміж остогидлими бункерами.

 

19. Відокремлена прикладка є у реченні

А. Через годину ми досягли вершини гори вкритої осиками.

Б. Чіпка йде збоку отари похнюпивши голову.

В. Співає легко посміхаючись п’ятий Запорожець Трохим…

Г. Високі тополі утикані чорними воронячими гніздами тепер стояли білі обліплені снігом.

 

20.Неправильно розставлені розділові знаки у реченні

А. Ми, спортсмени, повинні вчитися якнайкраще.

Б. Шевченко, майбутній автор «Кобзаря», спочатку більше уваги приділяв живопису.

В. Ліс, як сировина і як будівельний матеріал, використовується для деревообробної, хімічної і паперової промисловості.

Г. Молодому кенійцю, як постійному мешканцю півдня, дуже дошкуляла північна зима.

 

21.Кома ставиться у реченні

А. Педагоги виступали перед батьками своїх учнів як вихователі.

Б. Шевченко як поет відомий усьому світові.

В. Ліс зустрів мене як друга тихим горлиць воркуванням.

Г. Як ветерана полку його (Брянського) ховали з усіма військовими почестями, які тільки були можливі в цих умовах.

 

22.Тире не ставиться у реченні

А. Петро за національністю українець швидко зрозумів мову присутніх.

Б. Вогненна в небі зірка пролітала, сичі кричали вісники біди.

В. Наступало літо найкраща пора року.

Г. Черниш пригадав погляд юнака-румуна власника цього коня.

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (12)

 1.Є в нашій літературі імена, що не потребують ні пишних шат красномовства, ані високих означень та епітетів. 2. Бо вони входять у свідомість кожного з нас із самого малечку. 3. До них належить ім’я Лесі Українки. 4. Лебединою піснею поетеси називають драму-феєрію «Лісова пісня». 5. «Лісова пісня» це не просто казка про любов і зраду. 6. Вона має глибокий філософський зміст, кличе до гармонії буття, до злагоди із власною душою.

 1.Орфографічну помилку допущено у слові.

А епітетів Б поетеси   Вдраму-феєрію Г душою

 2. У якому реченні використано фразеологізм

А першому Б другому   Втретьому Г четвертому Д шостому 

3.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

  А першому Б другому   Вп’ятому Г четвертому Д шостому

 4.Прикладка є у реченні

А першому Б другому   Вп’ятому Г четвертому Д шостому

 5.Односкладним є речення

А перше Б друге В п’яте Г четверте Д шосте

 6.Однорідними присудками ускладнене речення

А перше Б друге В п’яте Г четверте Д шосте

 7.Складним є речення   А перше Б друге В третє Г четверте Д шосте

 8.Складений іменний присудок є у реченні

А першому Б другому В п’ятому Г четвертому Д шостому

 

31.Яке із речень ускладнене відокремленою обставиною (розділові знаки пропущені)

 

А Ми задоволені своїм тренером розумною і привітною людиною.

Б Видзвонюючи пройшов перший трамвай.

В Бійці сиділи деякий час задумавшись.

ГАле річ у тому, що на возах крім боєприпасів ще чимало місця захаращувало й особисте майно бійців та офіцерів.

 

32.Яке із речень ускладнене відокремленою обставиною (розділові знаки пропущені)

 

А. Босий без ременя без пілотки він здавався зараз особливо юним.

Б Різдвяна ніч кована зорями стояла в степу пишна й красна.

В. Добу дощ йшов не перестаючи.

Г Незважаючи на таке свавілля Хома розглянувши свій портрет був задоволений.

 

33. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку.

А. Назустріч, висвистуючи, наближалась чиясь постать.

Б. І, не витримавши більше свого підкреслено поважного тону, Василь Васильович засміявся.

В. Хлопці добре намерзлись, і опинившись у теплому коридорі, насамперед енергійно взялися розтирати задубілі пальці.

Г. Мисливець в той час пробирався по хащах зігнувшись.

 

34. У Якому реченні допущено пунктуаційну помилку.

 

А. По воді мчить швидкохідний катер, здіймаючи стовп алмазних бризок.

Б. І ми не гаючись взялися до діла.

В. Незважаючи на втому і на нестачу продуктів, всі йшли досить бадьоро.

Г. Знаючи тут усі броди, Василько вибрав наймілкіший і спрямував коней до річки.

 

35. У якому із речень обставина не відокремлюється (розділові знаки пропущено)

А. Арсен узяв скрипку і мовчки не прощаючись вийшов.

Б. Неподалік на чистоводді лишаючи за собою два тонких водяних вуса плив вуж.

В. Та спати сидячи було незручно, і він хутко прокинувся.

Г. Хмара сповзла за річку і зупинилася там розгорнувши над лісом велетенські вороні крила.

 

36. У якому із речень обставина не відокремлюється (розділові знаки пропущено)

 

А. І тільки я обдираючи ноги скотився з липи як на землю стіною обвалилася злива.

Б. Василько сьогодні розчепірив руки і падаючи грудьми на воду швиденько звів їх докупи.

В. Де-не-де біліє деревій жовтіє безсмертник пахнуть сохнучи від спеки васильки.

Г. Вона не звикла сидіти склавши руки.

 

37. Яке речення ускладнене відокремленою обставиною?

А. Тимко сидів згорбившись.

Б. Передні зупинились наслухаючи.

В. Іду собі ні на що особливо не зважаючи.

Г. Бійці сиділи деякий час задумавшись.

 

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього (13)

 

1.Важка хмара, опустивши до землі сиву косу швидко відпливає в далечінь, захопивши з собою шум зливи й гуркіт грому. 2. І залишаються тільки пахощі грози та далекої зірниці над зажуреним і пренишклим степом.3. Сірий, припорошений весняною пилякою степ збігає на південь і стигне там голубим маревом. 4. І стоять в степу сторожові могили, насипані, можливо, татарвою, а може, волелюбним козацтвом.

 

1.Орфографічну помилку допущено у слові

 А.  в далечінь Б   пренишклим Вмаревом Г   козацтвом

 2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому Б другому Втретьому Г четвертому

 3.Відокремленою поширеною обставиною ускладнено речення

А перше Б друге В третє Г четверте

 4.Вставними словами ускладнено речення

 А перше Б друге В третє Г четверте

 5.Однорідними присудками ускладнено речення

 А перше Б друге В третє Г четверте

 6.Відокремленим поширеним означенням ускладнено речення

 А перше Б друге В третє Г четверте

 

44. Яке із речень ускладнене відокремленим додатком?

А. Дівчина, висока, струнка, з карими очима, поспішала до нас.

Б. Предивний сон і звеселив, і налякав мене неждано.

В. Замість тополь, край шляху виросли металеві щогли, вищі за всякі тополі.

Г. Для нас, письменників, мова – це могутнє і єдине знаряддя створення естетичних цінностей.

 

45. Яке із речень ускладнене відокремленим додатком?

А. У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне.

Б. Ліворуч, в тумані і шумі, мінливим килимом горіла низина Подолу.

В. Сонях дістав із грудей золотаве задимлене серце і, закохавшись у ластівку, ластівці віддає.

Г. Отже, на відміну від нас усіх, він умів прекрасно розрізнити пшеницю від жита або просо від гречки.

 

46. У якому із речень допущено пунктуаційну помилку?

А. З ними, крім комбата, був і гвардії майор Воронцов.

Б. Микола, замість панського лану, вийшов на своє поле.

В. Ми вирощуємо і інші культури – зокрема картоплю.

Г. Виникають певні труднощі при насадженні штучних лісів у степу, особливо на підвищених рівнинах.

 

47. У якому із речень допущено пунктуаційну помилку?

А. Крім дуба, що панує тут, трапляються ясен, липа, клен.

Б. Всі, за винятком Петра, з’явилися вчасно.

В. На світі все знайдеш, крім рідної матері.

Г. Я бажаю поетові дальшого росту, тобто, поширення тематики і нових досягнень у формі.

 

 

 

48.Установіть відповідність

1.     відокремлений додаток                 А. Над приморавськими лісами

                                                                          підіймалося сонце, велике,

                                                                     ласкаве.

2.     відокремлене означення               Б. І справді сміх – це здоров’я.

3.     відокремлена прикладка               В. Опріч усього, Сократ не вельми

                                                                        самого себе.

4.     відокремлена обставина                   Г. Встає над землею людина –

                                                                              господар своєї землі.

                                                                       Д. Під вітром, вигинаючи лінії

                                                                              прості, завис нерухомий за

                                                                                 вікнами дощ…

 

 

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (14)

 

1.В.І. Вернадський присвятив своє життя вивченню Землі. 2. Він був ініціатором створення Української Академії наук, став її першим призидентом. 3. Вернадський заснував геохімію, біогеохімію, радіогеологію. 4. Крім цього вчений започаткував численні напрями наукових досліджень, згуртував плеяду відданих науці людей. 5. Цікавлячись науковою думкою світу, вчений здійснював тривалі зарубіжні мандрівки, виступав з лекціями в Парижі, Берліні, Празі, охоче знайомився з новими відкриттями.

 

1.Орфографічну помилку допущено в слові.

А. Української Академії наук Б. президент В. Плеяда Г. численні

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому Б другому Втретьому Г четвертому Д п’ятому

 3.Відокремленим додатком ускладнено речення

А перше Б друге В третє Г четверте Д п’яте

4.Неускладненим є речення

А перше Б друге В третє Г четверте Д. п’яте

5.Відокремленою обставиною ускладнено речення

А перше Б друге В третє Г четверте Д п’яте

6.Однорідними додатками ускладнено речення

А перше Б друге В третє Г четверте

 

55. Установи відповідність

А) Я полководець миру сонце несу

у жмені.                                        1. Відокремлене поширене

Б) Нова хата біла чепурна                   означення

привітно виглядала з-за груш.    2. Відокремлена прикладка.

В) Хижак сполоханий світлом

звів голову.                                   3. Відокремлена обставина.

Г) Отож плив собі хуторець

поруч засмиканого роздратованого

світу.                                              4. Відокремлене непоширене

                                                              означення

Д) Вони стояли мовчазні

вдивляючись в далеке минуле.

 

 

Прочитай текст і виконай завдання до нього (15)

 

1.Україна… 2. В одному вже тільки цьому слові і для нашого вуха, і навіть для вуха чужинців бренить ціла музика туги і жалю. 3. Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше мають її… 4. Тяжкий сон, подвійна неволя і темна ніч як ворон.

 

1.Орфографічну помилку допущено у слові

А. Бренить Б. Найбільше В. Найменше Г. Неволя

 2.Пунктуаційну помилку допущено у реченні

А. Першому Б. Другому В. Третьому Г. Четвертому

 3.Односкладними є речення

А.Перше і друге Б. Перше і третє В. Перше і четверте Г. Друге і третє

 4.Складений іменний присудок містить речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 5.Порівняльним зворотом ускладнено речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

 6.Непоширеним простим є речення

А. Перше Б.Друге В. Третє Г. Четверте

  Сидоренко Людмила Володимирівна учитель української мови та літератури  І категорії, учитель-спеціаліст Педагогічне кредо: « Учитель — лю...